ZÁŘÍ - CO SE DĚJE KOLEM NÁS

Poznáváme rozdíly, jak je to doma nebo v MŠ. Vzájemně se budeme poznávat s novými kamarády a jejich jmény, poznáme zaměstnance školy, jejich profesemi a naučíme se orientovat se v budově a okolí školy. Mladší děti povedeme k pozvolné adaptaci v novém prostředí a v kolektivu dětí. Naučíme se dodržovat pravidla třídy.

Budeme rozvíjet schopnost dítěte přizpůsobovat se, reagovat na změny a vyrovnávat se s nimi. Při pobytu venku budeme pozorovat rozmanitou přírodu, "babí léto", houfování ptáčků a jejich přípravu na odlet do teplých krajin. Zaměříme se na poznání dětí, na úroveň hrubé a jemné motoriky, samostatnosti,  stolování, hygienických návyků, pozornosti, paměti a vyjadřování.

Doma a ve školce

Věci kolem nás

Já a kamarádi

Já a oblečení

Cíle - vytvářet pozitivní city dítěte k sobě a okolí

       - rozvíjet schopnost a dovednost navazovat vztahy a rozvíjet je

       - v souvislosti s adaptací na prostředí vytvářet a dodržovat pravidla soužití v kolektivu

       - rozvíjet komunikativní dovednosti (vzájemná komunikace učitelka a dítě, dítě a dítě, tvoření pravidel)

       - vést děti k uvědomění si vlastního těla, zvládat sebeobsluhu, hygienické návyky, osvojovat si dovednosti k podpoře osobní pohody

       - vytvářet vztah k místu a prostředí, kde dítě žije, osvojit si poznatky o přírodě a jejích proměnách

ŘÍJEN - CO SKRÝVÁ PODZIM

Budeme hovořit o podzimních pracích na zahradě, v sadu a na poli. O sklizni zeleniny, ovoce, polních plodin a o jejich uskladnění, zpracování a využití. Seznámíme se s květinami kvetoucími na podzim. Budeme poznávat některé zemědělské stroje a zahradní nářadí. Pokusíme se charakterizovat znaky podzimu v souvislosti s oblečením a ochranou zdraví. Při činnostním učení-manipulaci s přírodninami se zaměříme na využití všech smyslů a smyslového vnímání.

Na zahradě

V sadu

Na poli

Cestička ke zdraví

Cíle - zvládat správnou manipulaci s předměty denní potřeby

       - zjistit úroveň jemné motoriky při práci s výtvarným a pracovním materiálem

       - rozvíjet smyslové vnímání-užívat všech smyslů (pojmenovat, vyjádřit se, orientovat se)

      - seznamovat se s barvami, procvičovat znalost barev

      - osvojovat si poznatky o těle a zdraví, o pohybových činnostech, vytvářet zdravé životní návyky a postoje

LISTOPAD - KDYŽ PŘÍRODA USÍNÁ

Při pozorování podzimní přírody povedeme děti k charakterizování změn v podzimní přírodě v souvislosti s ročním obdobím a počasím. Využijeme přírodnin k manipulaci, budeme poznávat plody a listy různých stromů a keřů. Vyrobíme si draky a pěkné počasí využijeme k jejich pouštění. V souvislosti s výrobou draků se budeme seznamovat s geometrickými tvary. Budeme hovořit o domácích a hospodářských zvířatech. Povíme si, jak se volně žijící a lesní zvířátka připravují na zimu. Se skřítkem Podzimníčkem se vypravíme do přírody a formou hry budeme plnit jednoduché úkoly a zopakujeme si , co jsme se ve školce naučili o podzimu.

Listí
Čas draků
Na dvorečku
V lese
U skřítka Podzimníčka

Cíle - vytvářet povědomí o mezilidských a morálních hodnotách (co je dobře, co je špatně)

       - rozvíjet a podporovat spolupráci ve skupině, mezi vrstevníky

       - rozvíjet schopnost komunikovat a vést ke kultivovanému projevu

      - zpřesňovat smyslové vnímání - postupně přecházet od konkrétně názorného ke slovně logickému

      - rozvíjet představivost, paměť a fantazii

      - osvojovat si poznatky o okolním světě a jeho proměnách

PROSINEC - KDYŽ JE ADVENT

Využijeme pohádek, příběhů, poezie, koled, zvyků a tradic k navození předvánoční atmosféry. Připravíme si společně výzdobu školy.

Čertoviny
Vánoce přicházejí
Těšíme se na Ježíška

Cíle - seznamovat se s tradicemi, určit zvyky Vánoc

       - rozvíjet a uplatňovat společenské postoje, návyky a dovednosti při společných vystoupeních

       - upevňovat vyjadřovací schopnosti a komunikativní dovednosti - naslouchat a porozumět

       - ovládat koordinaci ruka - oko

LEDEN - KDYŽ SE HLÁSÍ ZIMA

Využijeme zážitků z Vánoc k vyjádření dojmů volným vyprávěním, vlastními slovy nebo kresbou. Budeme pozorovat přírodní jevy (sníh, led, rampouch, vnímat rozdíly teploty chlad a mráz, sledovat sněhové vločky a pozorovat změnu vody v led). Budeme hovořit o lesních zvířatech a ptáčcích v zimním období u nás a povíme si o životě za polárním kruhem, o životě Eskymáků. Budeme si všímat vzhledu přírody a stromů v souvislosti s ročním obdobím a počasím.


Království "paní Zimy"

Kdo se v rukavičce schoval

Ptáčci v zimě

Země sněhu a ledu

Cíle - zpřesňovat smyslové vnímání, postupně přecházet od konkrétně názorného myšlení ke slovně logickému

        - využívat pohybových dovedností, využívat dovedností v oblasti jemné a hrubé motoriky

        - být schopný přizpůsobit se přirozenému vývoji a běžným změnám     

        - uplatňovat řečové schopnosti

        - rozvíjet pozitivní city dítěte ve vztahu k sobě (získávání sebevědomí a sebedůvěry, např. před zápisem do ZŠ)

ÚNOR - KDYŽ SE ZIMA RADUJE

Vlastním pozorováním přírody, popisem obrázků, poznáním a získaných informací budeme charakterizovat znaky zimy. Budeme charakterizovat přírodní jevy v souvislosti s oblečením, zimními sporty a nebezpečím v zimním období. přiblížíme si období Masopustu a maškarních rejů, povíme si o tradici. Zamyslíme se nad prací rodičů a budeme hovořit o různých pracovních profesích, jejich významem a důležitostí. Povíme si, jak doma pomáháme.

To to zebe

Zimní radovánky

Hrajeme si řemesla

Karnevalové veselí

Cíle - posilovat důvěru ve vlastní osobu

       - rozvíjet fyzickou a psychickou zdatnost

       - upevňovat výslovnost a vyjadřovací schopnosti

       - rozvíjet interaktivní a komunikativní dovednosti

       - poznávat mravní hodnoty v jednání lidí

       - osvojit si povědomí o sounáležitosti se světem

BŘEZEN - STROM POHÁDEK

Prostřednictvím pohádek a příběhů se budeme seznamovat s pohádkovým světem (skutečnost, fantazie, lidová tvořivost). Postupně budeme děti seznamovat se základními žánry a literárními hrdiny, Využijeme pohádek k rozvoji mluveného projevu, výslovnosti a dramatizaci. Různými příběhy o přírodě si přiblížíme jaro, využijeme i prvky protidrogové tematiky.

Jak to bylo, pohádko (klasické, veršované)

Večerníčkovy pohádky

Zvířátka v pohádkách (bajky)

Hrdinové z pohádek

Příběhy s dětským hrdinou (Velikonoce-pohyblivé téma)

Cíle - rozvíjet mravní a estetické vnímání, cítění a prožívání

        - vytvořit kladný vztah ke kultuře a umění 

        - užívat kultivovaný projev a komunikativní dovednosti

        - uplatňovat respekt a přizpůsobivost ve vztahu k druhému (umět se střídat ve vedoucích rolích)

        - rozvíjet tvořivé myšlení, řešení problémů, upevňovat paměť a pozornost

        - projevovat zájem o knihy )o psanou podobu jazyka)

        - porozumět slyšenému (zachytit děj, myšlenku, opakovat jej)

DUBEN - KDYŽ SE PŘÍRODA PROBOUZÍ

Budeme si všímat změn v přírodě, pozorovat stromy a rostliny, naučíme se vyhledávat charakteristické znaky jara. Budeme poznávat domácí i voně žijící zvířata a jejich mláďata, návrat ptáčků. Přiblížíme změny v přírodě v souvislosti s počasím, budeme pozorovat stromy, rostliny, ptactvo. V rámci dopravní výchovy a bezpečnosti budeme sledovat dopravu, dopravní prostředky a dopravní značky ve městě. Zaměříme se na dodržování pravidel bezpečnosti v přírodě a o bezpečnosti dětí v dopravě a silničním provozu.

Upozorníme na významné svátky jara - Velikonoce, DEN ZEMĚ 

Jaro ťuká na vrátka

Vlaštovka se vrací

Rozmary počasí

Čím cestujeme

Cíle - uplatňovat morální hodnoty ve vztahu k okolí

       - chránit bezpečí své i druhých

       - rozvíjet pocit sounáležitosti s živou a neživou přírodou 

       - klást otázky a hledat na ně odpovědi

       - osvojovat si věku přiměřené praktické dovednosti

       - cvičit paměť, pozornost, představivost

KVĚTEN - KDYŽ VŠECHNO KVETE

Budeme objevovat a sledovat změny v přírodě. Poznávat stromy a kvetoucí keře, přiblížíme dětem jejich význam pro životní prostředí.
Budeme hovořit o rodině, o zdravých životních návycích ve spojení se zdravou výživou a sportem. Přiblížíme si pravidla vzájemného soužití v rodině. Upevníme si znalost jména a adresy.
Zamyslíme se nad prostředím, ve kterém žijeme (město, vesnice, domov, škola), na vycházkách budeme poznávat budovy ve městě, jejich účel. Budeme hovořit o kultuře a umění.
Zaměříme se na prvky protidrogové tematiky. Společně oslavíme významné dny - Den matek

Stromy a keře

U nás doma

Návštěva v ZOO 

Cíle - vytvářet citové vztahy v rodině

       - rozvíjet pocit sounáležitosti s rodinou, s lidmi, se společností, s přírodou

       - navazovat kontakty s dospělými, komunikovat s nimi vhodným způsobem, respektovat je

ČERVEN - CO JE TO SVĚT

Zamyslíme s nad rozmanitostí světa, budeme rozvíjet pocit sounáležitosti mezi lidmi a pochopit hodnoty člověka, jeho přirozenost, odlišnost (jiné země, názory, způsoby života, morální a materiální hodnoty). Budeme pozorovat, objevovat a vyprávět si o přírodě (živočichové, hmyz, rostliny, život u vody a ve vodě). Nezapomeneme ani na ochranu zdraví a bezpečný pohyb v přírodě (úrazy, štípnutí hmyzem, nebezpečné látky). Společně oslavíme Den dětí.

Týden dětských radostí

Toulky přírodou

U rybníka

U moře

Cíle - vytvářet povědomí o mezilidských a morálních hodnotách

       - podporovat kladný vztah k přírodě, prohlubovat pocit sounáležitosti s přírodou

       - vytvářet základy pro práci s informacemi

       - uvědomovat si svou samostatnost, rozhodovat o svých činnostech, vyjadřovat vlastní názory

       - osvojit si dovednosti důležité k podpoře zdraví a bezpečí

       - odhadnout některá nebezpečí a snažit se jim vyhnout, uvědomovat si, co je nebezpečné

       - ochraňovat osobní soukromí a bezpečí

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky